Isnin, 25 Ogos 2008

Kenduri

Sabtu lepas parent mertua buat kenduri Yassin+ tahlil + kesyukuran kat umah..aku tak tolong ape sgt..kupas bwg n basuh2 pinggan sket2..org sume tak bagi wat keje berat..rewang pun di kalangan keluarga dan jiran2 terdekat je..hmm..rewang ni istilah kat johor je ade kut..aku pun dengar perkataan rewang masa duk sini..maknanya gotong royong untuk persiapan kenduri..kalau rewang kenduri kahwin lagi besar n ada pakatan ( kumpulan ) rewang ikut area blok felda atau jalan kat kawasan perumahan tu..

tapi tulah..time rewang tulah pening kepala aku datang..sempat gak petang tu aku curi2 tido jap dlm 30 min, itupun setelah en. fly paksa aku tido, dia tgk aku dah lain mcm , dah asik pegang kepala je..tapi tau2 jelah, kalau dah ramai org kat umah, mane nak lena tido..lagipun segan lah kat tetamu2...

peh lepas kenduri, pening kepala lagi..smpi pagi esoknye sebab aku bantai mkn pulut kuning n rendang daging byk sgt..sah dah tak leh mkn daging n kene kurangkan mkn daging...jgn lah kene darah tinggi pulak...tok pun ade tegur aku tgk aku mkn byk sgt daging, tapi sebab nafsu mkn membuak2 aku bantai je smpi bertambah2 mkn rendang tu..biasanya aku tak selera mkn, sejemput dua dah kenyang dah..hmm..pening2 ni pembawak baby agaknye..lagipun hormon tak stabil n badan tgh nak adjust dgn keadaan baru ni..harap2 lepas sebulan dua ni dah ok....still, pening but i'm happy with this pregnancy...a new kind of life awaits...another 7 months to go!

Tiada ulasan:

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.