Jumaat, 5 September 2008

Kurang asam punye tikus!!!

sebenarnye benda ni berlaku last week..tapi last week tak sempat nak masukkan entry..ari ni baru aku teringat nak tulis..

oleh sebab minggu depannye aku nak ajar student2 aku amali pembedahan memandulkan kucing ( spaying n castration) aku pun orderlah ubat mcm antibiotik, vitamin Bcomplex dan Papain tablet ( papase - tahan bengkak), utk diagihkan kepada "pesakit " sebagai rawatan selepas pembedahan..aku terima ubat tu dalam 28 Ogos..and aku letak atas meja...

esoknye...

aku tgk botol2 ubat tu berteraburan kat atas meja, dan sebotol Papase yang belum dibukak dah hilang ( Papase ni rasa dia manis )..aku punya lah hangin..aku selongkar sane sini carik ubat tu, dah la nak order pun susah, hilang pulak...

korek punye korek..tetiba dengar bunyik cit cit cit..dari dalam sebuah kotak..aku pun bukaklah kotak tu..peh..bapak tikus yang keluar..terperanjat aku...

aku belek2 kotak tu..frust..ubatnye tak ade..actually ubat tu botolnye kecik je..n berdasarkan saiz tikus tu yang lebih kurang saiz anak kucing umur 3-4 bulan, senang je dia nak gonggong botol tu bawak lari...

hmm..nanti ade masa aku selongkar lagi bilik opis aku ni...terpikir gak nak letak racun tikus tapi nanti tikus tu jadi bangkai..busuk pulak...hmm..tak de rezeki..kene beli ubat lain lah nanti...

Tiada ulasan:

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.