Selasa, 7 Oktober 2008

Coconut (aka demi mertuaku..)




Ni cerita petang semalam ni...memandangkan parent aku dah start berpuasa 6...so utk berbuka puasa ptgnye, mama request air kelapa muda...memula cadang nk mintak kat umah jiran..tapi pokok kelapa kat umah jiran tu terlalu tinggi n takde galah la pulak..

sekali rupanye kat dpn umah pun ade daa...(aku tak perasan..bab pokok2 buah mmg aku selalu terlepas pandang, padahal kat keliling umah aku tu ade buah pulasan, rambutan, belimbing..hehehe..)...En. Fly yg nmpk kelapa muda depan rumah tu..aku ingtkan kelapa dah tua..so..ehem2..hero macho kite ni pun pegilah memetik kelapa n menakik buah nyior itu...thanks ye bang..:) sedap tau bila minum air kelapa hasil tangan suami sendiri , fresh without any sugar added...


Mula - mula..petik buah kelapa nye ye dek non...


Ok..start menakik...peh bakat terpendam kampung boy gitu...
Empat bijik sekali....



Masukkan dalam jag ye puan2....


Chaiyok chaiyok...gambatte ne..


Isi nye jgn lupe...keruk jgn tak keruk..


Tengok ..penuh satu jag wa cakap lu...(jag hijau kat bawah tuh..)..pastu kan letak ais..alah tak yah citelah..pikirlah sendiri :) pehhh

Kalau tak cukup..bwh ade video demo menakik @ mengopek kelapa mude for beginners..heh


video

Tiada ulasan:

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.