Rabu, 26 November 2008

Bimbang seorang ibu...(ditujukan kpd my baby..)

Assalammualaikum dan selamat pagi baby...

mama sayang baby sgt2..rasanya tiap2 hari mama dan abah baby tak pernah lupa cakap betapa kami kasih & sayangkan baby, setiap hari bila ada kesempatan, tak kira pagi, petang atau pun malam..Abah baby pula setiap pagi dan malam akan kucup perut mama , tanda dia rindukan baby & tak sabar nak tengok baby dilahirkan...

Baby sayang, tahu tak baby dah buat mama cemas pagi ni? Sebab mama tak dapat rasakan pergerakan baby, subuh tadi..mama jadi risau sebab biasanya tiap-tiap hari,waktu sebelum subuh lagi baby akan bergerak-gerak untuk kejutkan mama...dan pagi ni, bila mama bangun , mama tak dapat rasakan baby, mama jadi cemas..mama usap-usap perut dalam 15 minit, pun tak dapat rasakan baby..abah pun risau tau baby...hampir-hampir mama nak mengalirkan air mata tadi sbb terlampau takut..abah baby nak tenangkan mama, dia ckp baby tido lagi kut..Mama tak henti-henti usap perut, macam2 mama fikir, mama dah fikirkan hari ni mama sanggup batalkan pergi outstation kalau baby tak gerak-gerak juga...

Alhamdulillah, setelah beberapa minit mama tak berhenti usap perut, baby mula bagi respons..hish..baby jangan buat macam tu lagi..baby bangun lambat ye..mama tau sebab memang mama byk kerja semalam, mama pun penat juga..baby buat suspens mama je..jangan buat lagi tau..baby bergeraklah sebanyak mana baby suka, mama tak kisah sakit belakang ke, bengkak kaki ke, perut kembang ke sebab baby..mama tak kisah...sebab..mama dan abah dah lama tunggu baby....kami tak sanggup kehilangan baby...

p/s: baby lepas ni lepas ni janji ye, pagi -pagi mesti kejutkan mama bangun subuh!

9 ulasan:

HasraRazali berkata...

Walaupn entry ni nmpak simple, tp..its really touching...

buat baby;
lepas ni leh tendang peyut mama kuat2 ek...(hik hik hik...gurau aje, ye catlina)

CuTeMiUt78 berkata...

emm.. pernah alami masa ngandung dulu.. satu kenangan yg indah kan..

Eita berkata...

ita wakil kan bby ek kak..

***baby: ocay.. mama esk bby tak wat lagi ;)

semoga akak dan bby sihat selalu eh..

masviona berkata...

amboi ateh....risau smpai cmtu sekali ye...:)

buat baby...jgn buat mama camtu lagi tau...huhhu

yong berkata...

yong pernah alami perkara yg sama gini..mmg berdebar gak rasa dlm ati ni..

setiap kali alami, yong usap2 perut..pas tu cakap2 dgn dia...

:)

aduhh makin rindulah dgn situasi gitu...!

jus call me ida.. berkata...

cian mamanya panik...
tawakal banyak mamanya ya..

CatlinaFly berkata...

hasra : tiap kali baca entry ni sy rasa nak nangis..cuak tau..sbb tak penah baby tak gerak2 pagi2..

cutemiut78: indah tapi kdg2 kalau risau tu dtg, takut jugee..

eita : baby wat lagi lah..rasanye kalau sy penat je ari tu, baby akan bgn lmbt..dah lepas breaksfast baru dia tendang2..hehe..mcm mama dialah liat bgn pagi haha

CatlinaFly berkata...

masviona : tulah..baby buat mamanye risau jek

CatlinaFly berkata...

yong: heh..sy usap2 perut pagi tu smpi panas tgn ni...semata2 nak rasa baby gerak!..

to all: thanks for ur comments!

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.