Selasa, 2 Februari 2010

E-ein at 10 months 2 weeks 1 day old

Makin lama makin besya dah anak mama ni...E-ein dah pandai...

1.Main cak cekur:
mula lah tgn dia kembang katup kembang katup kalau nyanyi lagu cak cekur

2. Sayang-sayang:
kalau kita cakap sayang mama atau sayang abah masa kita tgh dukung, dia akan lentukkan kepala kat bahu kita....kalau masa duduk, tak dapat bahu atau pipi, dia akan amik tgn kita, letak kat muke dia...

3.Suke sgt tgk lembu dpn umah!:

Aku , " E-ein , mana lembu?"

E-ein, " Buuuu...buuuu...." sambil tgn dia tunjuk ke arah lembu atau arah yang dia rasa ade lembu.So cute!

4.Dah boleh ckp "Ma ma ma ma ma" " da da da da" (sebutan "Abbaahhh" masih ade :) )

5.Suke kopek sticker ape2 je kat barang mainan atau buku dia dgn jari kecik dia tu

6.Kalau kita susunkan block kaler2 tu, suke dengki, nanti dia jatuhkan semua, pastu nak buat sendiri dah tak pandai!

7.Kalau bagi bola kecik , dah pandai ajak kita main baling2


**Mulai semalam, E-ein dah back to normal...semalam minum susu 5 kali! (6 pagi, 11 pagi, 3 petang, 7 malam,dan 11malam!)...Alhamdulillah....Still puzzle me tho'..kenapa dia reject minum susu sebelum ni...haih..macam2 ...

Berangan lah ye...kena tggu setahun baru mama bagi minum mcm2 tau,
Milo, ribena, air kotak..tungguuu...
Mama , milo ni mcm cedap, susu tak cedap ah!

10 ulasan:

Miss Q berkata...

oeh.. bagus haaaa... pandai3! Diorg ni da pandai nak ikut gaya kita, tahu camne nk response kita. Biasa kalo x tahu pun, mesti buat2 macam tahu (dok sengih je memanjang).

Macam kita bercakap dengan orang tua. Bila kita tak paham apa dorg cakap, kita pun sengih je.. hahhahahha

mamaaerish : berkata...

makin bijak e-ein... (",)

2 more mths to go syg.... kiter tiup lilin... ;p... muahhhhhh

indahhouse berkata...

salam kak catlina,
pandainya E-Ein. saya plak yg rasa hepi. mesti mamanya bangga,kan? :)

Uda berkata...

alahai.. geram tengok pipi dier...
alhamdulillah.. e-ein dah mahu minum susu..

mummyseri berkata...

yeyyy da besa dah eein yek..
alhamdulillah ek eein da ok nk mnum susu balik..

cintaKusayangMu berkata...

boleh bg bg baby minum milo semua2 tu??darwishes walaupun dh setrhn qis takut nk bg milo etc...takut sembelit..payah plak nnt...

CatlinaFly berkata...

qas: hehe..tulah kdg2 kelakar tgk keletah anak2 ni

CatlinaFly berkata...

mamaerish: hehe tak sabar nk tggu e-ein setahun

Izan Ishak berkata...

good e-ein...dah nak minum susu balik.
anak2 kecik mmg camtu lah cat.
kadang2 kita pun penin napa dia tiba2 je xnak susu, xnak makan.

CatlinaFly berkata...

izan: tulah pasal..lega sgt2 dia dah nak minum semula

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.