Sabtu, 22 Mei 2010

Butter Pancake

Minum petang tadi...mudah giler nak buat,plus, bahan2 memang dah sedia ada kat umah bg mereka yang suka baking2 ni,..resipi dari Myresipi tapi aku copy paste dari Kak Inahar.Lembut, gebu dan rasa butter tu, wowwweeee!!!


Pancake
6 sudu besar butter ~ dicairkan
2 bj telur
2 1/2 cawan tepung naik sendiri
2 sudu teh baking powder- takde, aku ganti dgn 1 sudu teh soda bikarbonat
2 sudu besar gula castor
2 cawan susu segar
2 sudu besar jus lemon ~ optional-aku tak bubuh
secubit garam

1.Campurkan kesemua bahan dan blend hingga sebati.
2.Biarkan sebentar dlm 10 minit.
3.Masak pancake spt biasa hingga habis.
4.Hidangkan panas2.

Aku hidang dgn pancake syrup, boleh dibeli di mana-mana pasaraya :).

9 ulasan:

kak mas berkata...

nampak sedapnya.. da lama tingin nk wat tapi tak buat2.. :)

@e_da berkata...

rajinnya cat.. lately byk resepi ya... best plak tgk...

CatlinaFly berkata...

kak mas: mudah je kak mas :) main campak2 , blend je pastu goweeenngggg heh

CatlinaFly berkata...

@eda: lately rajin ni ha..sebab dah rindu nak baking2 , masaka2 ni..cuma masak lauk je tak bpe pandai smpi skrg hehehe

mama_umar_maryam berkata...

ish3..klulah ade org blh buatkan utk brekfes sok pagi,huhuhu

Izan Ishak berkata...

pancake kesukaan izan juga, mmg senang nak buat..anak2 pun suka...!

rynas berkata...

yg paling mahal adalah strawberi kat atas tuh..pandai Cat masakkan...saya ni suka makan jer hhehhehe

Mummy Dasy berkata...

huh lama x wat pancake..tgk urs terliur plak..

Emy Omar berkata...

sedapnya pancake tu..

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.