Isnin, 4 Oktober 2010

Antara "Katak" dan "Kakak"

Situasi 1

Kat umah....

Aku:E-ein...ni katak (sambil tunjuk gmbr katak)

E-ein: Kaaaaa...tak!???Katakkk!! (suka ckp ulang2 sambil tunjuk2 gambar )



Situasi 2


Kat klinik bawak E-ein jumpa doktor

Aku:"E-ein, tu kakak"(tunjuk kat anak client lain yg dlm umur 4 tahun)
E-ein: Katak!katak!!!! (sambil beriya2 tunjuk kat kakak tu...)

Aiseh...:)....agaknye susah nak pronouce huruf "k" yg kat tengah2 perkataan kakak tu :)

8 ulasan:

mama zharfan berkata...

ala tomeinya bila baby ckp pelat2 heheh

ummumishkah berkata...

yea.. memang comel, waktu ni memang nak tergelak jer dengar apa yang anak cakap...

zura@iwan berkata...

hahaha...ingt ke katak..rupanya kakak.....x leh nk sebut betui lg tu...hikss

CatlinaFly berkata...

suzie: ha ah...asyik ketawa jelah tgk gelagat dia..

CatlinaFly berkata...

ummu mishkah:true true true !;)

CatlinaFly berkata...

zura: hehehe...belaja slow2...:)

Miss Q berkata...

ina: ha ha ha.. funny.. kena omputeh nih.. "frog". kalo dia nk tertukar dengan "fog" pun takda la sape2 nak sentap. he he

h4ni3 berkata...

jangan dia terbalik panggil katak tu kakak udah
hehehe.. e-ein ada kakak katak? :D

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.