Selasa, 5 Oktober 2010

Solat itu tiang ugama

Siapakah?

Hehe..E-ein lah siapa lagi kan...

Sebenarnya dah berbulan2 juga E-ein suka ajuk kita solat.Cuma tak sempat amik kamera, atau bila amik kamera, dia kejar kamera lak.Starting mula2, ajuk takbir dan berdiri diam(qiam) sambil mulut dia kumat kamit(complete tgn letak kat perut ok).Pastu dia pandai tiru rukuk.Pastu tiru sujud.

Masa ni mulut tgh kumat kamit Angkat takbir sampai berkibar2 telekung(telekung auntie dia punya-klik sini) Suka dapat pakai telekung mcm mama dan tok selalu pakai!

Sequence memang tak ikut turutan lah, tapi mmg leh ketawa dan rasa terharu(emo..isk huhu) bila tgk dia bersungguh2 belajar cara solat...semoga dah besar nanti E-ein tak tinggal solat yg wajib dan rajin buat yg sunat ye..amin....

11 ulasan:

@e_da berkata...

alahaiiii sejuk mata tengok dan sejuk juga perut mama eein ngandungkan dia...hehhe

@e_da berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
transformed housewife berkata...

bagusla e-ein nak ikut semaye. Tini n Fizah ni, masa mula2 beli telekung dok ikut. loni ikut mood jah.

mila.ibunajihah berkata...

Alhamdulillah... seronok tengok anak kita meniru benda2 yg kita mmg nak dia tiru kan, sejuk perut mama mengandung.. =)

Izan Ishak berkata...

cat, sejuknya pewot ibu mengandung kalau tgk e-ein solat ni. boleh buat calon menantu ni~~

kucingorengemok berkata...

comel! semoga sampai besar eein rajin solat, ye nak! :)

ah poh jr hari tu solat juga, sujud lamaaaa, sampai orang dah siap sembahyang, lipat telekung dia sujud lagi... rupa²nya dah yak (dia geli nak gerak²)!

zura@iwan berkata...

bagus bljr solat dia.....hehe..semoga mjadi anak yg solehah..

ummumishkah berkata...

comel..
lepas ni boleh buat video siri mari belajar solat! :)

~~@lyci@~~ berkata...

gud gurl e-ein.. semoga mnjadi anak yg solehah ;)

Liza berkata...

moga melekat sampai bila2, jd ank yg solehah...

h4ni3 berkata...

hikhik.. kena buat/belikan e-ein telekung 1 ni cat.. yg sama saiz dgn dia =)

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.