Rabu, 10 November 2010

Bila bercakap dengan E-ein

Rear view of baby climbing on chair (1589R-122704 / PL-DHK-20060716-084 © Blend Images)

Situasi 1

Aku: E-ein jangan panjat sofa, nanti jatuh!

E-ein: hah?

Aku:(ulang lagi) jangan panjat sofa, nanti jatuh!

E-ein: oh......(turun- kalau tak turun jugak aku dah cubit kaki dia hehehe)

Situasi 2

Bercakap di telefon dgn tok mak dia...

Tok mak: bla bla bla bla

E-ein : (Senyap)

Tokmak letak telefon

E-ein: mak!mak! mak!(ceh org dah letak baru dia nak ckp)

Situasi 3

E-ein baru je muntah 3 hari lepas sebab batuk kuat sgt

aku dgn abah dia: Lah..E-ein muntah...ciannye..

E-ein: Toh! Toh! (agaknye dia nak ckp muntah kot)

weego-glass-baby-bottles

Gambar dariYahoo search..

Situasi 4


E-ein: aucuuuuuu...aucccuuuuuuu!

Aku: ape bendalah aucu ni?

E-ein: Aucuuuuu!(tunjuk bakul yg ada botol dan tin susu)

Aku: lah..susu rupenye?

Situasi 5

Aku: E-ein nak buai?

E-ein: geleng2

Aku: E-ein nak susu?

E-ein : angguk2, sengih2

Situasi 6

E-ein main telefon rumah(cabut wire, kasi dia main hadeh...-tepon mainan dia tak layan tau!)

E-ein: Eyoooo Eyoooo(Hello)!Mak...ayah....abah...mama...adekkkkkk
(adek ni panggilan utk auntie dia yang darjah satu, sebab kami semua panggil auntie E-ein ni, adik)

Aku: adeh..bila org kat tepon tak nak ckp pulak.....

*******

Kesimpulannye, E-ein dah faham semua yang kite ckp, cume belum boleh berckp dgn tepat.Irsyad, kawan E-ein (sama pengasuh)yang umur dua bulan tua dari E-ein dah bercakap lama dah, tapi gigi baru ada 8 batang.E-ein lak, gigi dah penuh tapi belum boleh bercakap.Org tua2 kata, kalau tumbuh gigi dulu, lmbt bercakap...sejauh mana kebenarannye, tak tahulah aku yek...

1 ulasan:

Liza berkata...

Dia dah boleh bina imaginasi sendirik tu... hehe.. Best kan?

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.