Isnin, 10 Januari 2011

Budak nakal mcm nilah....

Maa...akitt...(mama...sakit..)

Kesian ada..nak marah pun ada..(tapi rasa kesian mengatasi segala2nye...biasalah kan ....anak...)

Aduh...tulah E-ein tak dengar ckp mama dgn abah..alkisahnye petang semalam dia main lari2 sorang.Pastu atas kepala ada towel.Lari2 sambil tutup muka dgn towel.Baru je aku dgn Cg Fly larang tetiba gedebik! E-ein terlanggar armrest sofa.Walaupun ada span dgn fabric, dia leh terkena part papan kat sofa tu....ape lagi..melalak2 lah nangis...panik kejap sebab ada darah mengalir dari bibir atas sampai ke gigi dia.Lepas aku letak kain tuala dlm 2-3 minit kat situ, mcm dah berhenti darahnye...cek tgk, oh sikit je...tapi ngilu ler sebab bibir dgn gusi tu luke..hush...

Dah pujuk2 baru diam, pastu aku tanya dia" sapa buat E-ein?"

"tu...tu..tu!!" dia tunjuk sofa tu..."ihhh ihhh!!" sambil dia angkat tgn nak tepuk sofa tu..

Haih...sendiri nye salah, salahkan sofa tu lak hehehe...


Mujur luka sikit je...


Tak sampai 10 minit, dia berlari2 lagi dlm umah...hadeh.......sorang2 pun dia leh main!

10 ulasan:

Diamilikku berkata...

sakit diorang sekejap je...lepas tu melasak ahh balik...:)

Yati Ali berkata...

alaaa..cianlah e'ein...

nurulazham berkata...

alahai..siannye dia...

mariaariffbaby.com berkata...

huhuhuhui..
macam my ecah..
main basikal..jatuh tersembam..berdarah mulut..

tp nama pun budak aktif kan..sekejap jer..setengah jam jek..lepas tuh leh main balik
:D

mummy darwishes berkata...

ksian e ein ..mesti sakit kn...lain kali dgr ckp mama n abah k..

Emy Omar berkata...

ala..pity u little girl

h4ni3 berkata...

tapi budak2 kalau takat luka camtu, cepat pulak diorg baik kan.. cuba kalau kenakat kita, mau seminggu makan bubur jer. hehe

zAnNa@mAMaBaTriCE berkata...

tu arrr kan bebudak nie..
kejap jer sakitnya..
pastu ulang balik
nak marah pun kadang2 jadi x boleh nak marah.....

Wansteddy Tales berkata...

tiannya e-en... merah bibir dia jadinya... tgk muka ank yg sakit nk marah berkobar2 pn xjd...

Gieyana berkata...

Alahaii..kesiannya E-ein..x per..part of dier nyer learning process gk nih!..

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.