Khamis, 27 Januari 2011

Kami dah berpisah


2011...menandakan perpisahan aku dan dia...tak sangka tarikh 27 Jan ni membawa peristiwa keramat.Oh tidak...
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
hahaha mcm tak menjadik je nak wat gempak..takkan lah cite aku dgn Cg Fly lak kan..hihihi..sebenarnye..petang tadi aku dah terpisah dgn Medela Mini Electric kesayanganku.....huk huk hukBoleh baca my breastfeeding journey,EBM dan relactation (yang tak menjadik..sedih wei sob sob!)

actually pagi tadi aku sembang2 dgn kawan aku, baru abis pantang, baru naik keje and kami bercerita ttg BF.Ain tanya aku, brand breastpump ape yang elok sebab dia belasah je brand ape2(electric gak ler-tak sure brand ape).Pastu katanya suctionnye buatkan B dia sakit.Then aku kata try lah Medela or Spectra or MAM(aku sebut yang aku tau je).Ain kata dia budget utk manual je then aku kata, Medela antara yang ada manual pump yang bagus!

Then aku ckp, ape kata Ain try pakai sy punya dulu, testing.Tgk sakit tak...kalau tak sakit, leh beli(masa ni aku tak cdg jual pun aku punye Medela ni, maksud aku, aku nak suruh dia beli baru ler...)

Then, tghari, aku bwk gi opis mendalah ni.Ain try dan dia sms aku...."kalau sy nak beli, berapa nak jual?"...katanya, "selesa,jari tak lenguh, tak sakit pun dan laju je susu keluar".Siap dia tanya, "betul ke tak menyesal kalau jual?" hehehe..

Aku pikir2....aku plan lama lagi nak ada adik utk E-ein..Medela Mini-E aku pun duk tersadai dlm gobok je.Daripada rosak sebab lama tak pakai(aku plan nak beranak lagi 5 tahun kan hehee)..dan aku memang ada plan nak beli yang hardcore nye pump nanti(amin!).....better jual.....how much?Half price only..sebab warranty dah lama abis...beli pada bulan September, 2009.Aku doakan ain berjaya dlm BF journey dia..sebab cita2 dia nak BF selamat dua tahun.Aku suruh dia join support group BF ni....semoga dia berjaya dan aku tumpang bangga & happy utk dia!!!!

terus dia try petang tadi..jeles aku tgk susu nih weh!!!Ni rezeki Najmi anak Ain kawan aku ni...alhamdulillah!

like new + box dan juga semua pamphlet dia ada dlm tuh!! gmbr ni masa dah dibasuh dan dijkeringkan lepas digunakan utk testing tadi,.....bye bye my MEDELA!!dah ada tuan baru!

dan sms dari Ain lewat petang tadi...make me smile..;)

glad I have done a good thing and good decision today....la la la la...

6 ulasan:

nba-Nur berkata...

Bagusnya Catlina sebab dapat bantu beri sokongan pada rakan yg memerlukan.. Besar pahalanya..

transformed housewife berkata...

mmenjadik jugak suspen tadi. Knur ingat pa dah jd. hehe

zh-ena berkata...

bagusnya dpt pump susu dgn byk..ena punya nak pump byk mcm tu jgn harap la..

karipapsayur berkata...

ina tahu tak, kalo saya picit B sy nih, masih da setitik dua susu lagi tau. Tp nak pump mmg da xda laa dpt byk. lepas 10 titik terus x kuar dah

Izan Ishak berkata...

ingatkan apa tadi. tapi bagus jugak jual, takut rosak plak kalau simpan lama2~

**yesss...support BF~

reitak berkata...

ahaa I also have the exact one. Tgh nk let go jugak, tapi blum la advertise anywhere....know any interested takers?

Box complete with everything, like new. Bought Jan 2009.

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.