Jumaat, 11 Februari 2011

Bikin mama geram jek!

Inilah muke budak nakal skrg ni..gmbr terbaru snap semalam...:)

Situasi 1


Mlm td E-ein lmbt tido.Aku dgn abah dia buat2 tido.Dia dtg mencelah kitorg and says..

"abah,bangun!amma, bangun!"
Adeh terus kami terkekeh2 ketawa!Niat nak trick dia tak menjadik la pulak!

Situasi 2

E-ein main buaian kat depan umah jiran babysitter.Aku baru sampai dari opis nih, nak amik dia..

Aku:"E-ein jom balik?"

E-ein:"Jangan!Jangan!"(dia masih konfius nak sebut antara tak nak dgn jangan)

aku:"mama balik dululah, E-ein tinggal..."

E-ein: "oi...amma!"(tapi tgn tak lepas buaian)-adeh...main oi..oi lak..

Situasi 3

Aku nak alih channel TV, sekali teralih kat channel kartun.

Aku tercakap " alamak!kartun!" dan cepat2 alih ke channel berita lak(kes tak mo kasi E-ein tgk kartun ler..)

Pastu, sampai skrg, kalau tgk channel kartun je E-ein akan ckp...

"Amak!Katun!Amak!Katun!!!"

hihihihi....
Situasi 4

Dlm kete otw nak gi sbalik umah tok mak
Aku: lori...(tunjuk lori) E-ein:yo yi! Aku: bas...(tunjuk bas) E-ein: bah! Aku: moto..(tunjuk moto) E-ein: otooooo... Aku: kete kecik(tunjuk kancil atau mana2 kete mini) E-ein: ete cikkkkkk...ete cikkkkkk!(siap gestures dgn jari dia bentuk kecik)

Situasi 5

abah E-ein nak test E-ein faham ke tak ape yg kami ckp..
Abah: E-ein sayang abah tak?
E-ein:(senyap mcm berfikir ).....TAK! pastu dia ketawa!hehehe...

hahahahaha hambik...

Yang paling best..Situasi 6

Bila-bila masa E-ein rasa nak mandi atau nak main air..terus je dia bukak seluar tak kira di mana2, kat ruang tamu ke, dapur ke, depan rumah ke,hadoi..jgn buat perangai gini kalo kat shopping complex sudah lah nak oiiiii!!


nak adok..nak adok..(nak duduk)

Pose dgn Mama & Oni(tua dah Oni, dah 7 tahun umur dia..sorry tak byk cite pasal Oni sebab ni blog E-ein hehehe jgn marah aa Oni shayanggg...)

7 tahun umur kucing bersamaan dgn 49 tahun umur manusia..see?dah tua...Oni pun dah tak berapa suka main2 skrg...serius jek muke dia..hehehe ye aku leh tau muke dia hepi or serius kih kih....Mujur lah E-ein tak buat Oni jadi kuda..hehehe patah tulang Oni kang..

8 ulasan:

@e_da berkata...

e ein dah semakin bijak.. nanti mesti petah bila dah pandai cakap betul2

reitak berkata...

ahaa sama cam Asrul...kalau tak nak ker benda2 sewaktu dgn nya mesti dia cakap jangan! :)

umi_e berkata...

Dua-dua comel!

Sha@Mama Tina berkata...

comelnya e-in..macam makin bulat jek..hihi

CatlinaFly berkata...

@eda: hehehe petah pun ye.karang dia tny pelik2 nih hihihi

CatlinaFly berkata...

reitak: :) hehehe diorg ingat "jgn" dgn "taknak"tu same kot..:)

CatlinaFly berkata...

uMi_e:heheh bukan tiga-tiga ke kak?ehehehehe

CatlinaFly berkata...

sha: pipi je bolat tu,...jgn tertipu hehehe

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.