Isnin, 14 Mac 2011

Rindu betul....



E-ein bergayut kat lens aku..adoi..nasiblah tak patah lens hood tu!

Hari Sabtu lepas(Jumaatnya aku baru sampai dari Bangkok)baru gi ambil E-ein..itupun selepas shoot gmbr pengantin(TQ to newly wed Syuhada & Faisal for hiring us!)..Ya Allah rindunya......Allah shj yang tau...E-ein pun dah makin byk vocabnya...

Contoh:
Tak nak baju bukak!(tak nak bukak baju- kalau kita suruh tukar baju sebab baju dah sememeh kene air sirap, coklat dan seangkatannya..)

Nak minum..mama, nak air?
( aduh....tak pelat lak tu time dia ckp mcm ni...)

Abah mana abah? Abah!Abah!Sini!
( adui ni lagi satu celoteh dia yang memang buat kami gelak sakan)....

Aku :
Mama nak gi keja lagilah....E-ein tinggal dgn tokmak yeh?
E-ein:
Jangan!Jangan!...tak nak..tak nak...

Tok mak:Siapa tumpah kan air?
E-ein:
Entah?

Lepas tu...sejak kena tinggal nih....aku perasan, kalau tgh berkumpul depan ruang tamu tu, salah sorang sama ada aku atau Cg Fly tak ada, dia akan tanya, Mana mama? mana abah?siap gi cari2 dlm bilik atau bilik air...aduh kesiannya....tok mak pun ckp dia selalu sebut2 mama abah sepeninggalan kami berdua huhu...mcmanalah nak nak gi outstation lagi cam ni....huhuhu..

Berangan sambil memakai kasut aunty dia...

3 ulasan:

ZanaNordin berkata...

uish...byk dah vocab dia..
alahai...kan kan kan...bila tengok gelagat anak dok ralit cari kita bila kita takde depan mata....rasa sayu jer.....

tok mak eein duduk mana yerk..cam familiar jer rumah tu...he he he

syawalsimpsons berkata...

NAK WAT CAMNE KAN KAK..MMMM...SAYA PUN WINDU GAK SM SYAWAL..HEHHEH

Emy Omar berkata...

Bila makin keletah & bising mulutnya sure sedih je nak tinggalkan lama2 kan

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.