Jumaat, 1 April 2011

Susulan Kluang Rail Coffee tak halal: JAJ samak 4 premis Kluang Rail Coffee


Sumber: MyMetro

Highlights:
-Menurut Lim, pihaknya mula menggunakan serbuk kopi dan teh daripada pekilang baru yang memiliki sijil pengesahan halal di Muar berkuat kuasa 20 Mac lalu.“Kami memilih kilang berkenaan selepas puas hati dengan penarafan sijil halalnya. Pada masa sama, kilang itu juga mampu memproses kopi menggunakan resipi asal,” katanya.

-Pada 19 Januari lalu, premis perniagaan Kluang Rail Coffee didatangi wakil JAJ, Jabatan Kesihatan, Majlis Perbandaran Kluang (MPK) selain Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNK) bagi mengambil sampel serbuk kopi, madu, mentega serta kaya dianalisis.

-Pada 25 Mac lalu, premis berkenaan sekali lagi dikunjungi Jabatan Kesihatan bertujuan mengambil sampel serbuk kopi dan bekas pembancuhnya untuk ujian lanjutan.
Lim berkata, dia difahamkan ujian pertama yang dilakukan memerlukan tempoh menunggu sehingga enam bulan sebelum keputusan diperoleh dan ujian kedua pula dijangka diketahui dalam tempoh dua minggu.

Aku rasalah..susah gak kedai ni nak naik balik sebab mungkin tahap kepercayaan tu susah nak dapat balik..apa2 pun aku puji tindakan pemilikinya yang sanggup nak samak premis beliau.

2 ulasan:

ZanaNordin berkata...

betul tu
susah dan nak yakinkan orang islam utk minum/makan di situ lagi..
zana pun rasa cam tak lalu jer nak makan/minum kat situ lagi..even dah di samak....

Mama Zharfan berkata...

tu la..nasib la kan..nak simpati lebih2 pun sbb cha ya nun alif

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.