Rabu, 11 Mei 2011

Makin byk dah vocab dia...


Bila lapar...

Amma....lapa...nak atan...(mama, lapar, nak makan)

Bila kat TV ada org tgh nyanyi....

Jon jon abah, mama, nanyi!(jom, jom abah, mama nyanyi)- sambil tarik tgn kita..

Bila tgk Ultraman Brothers

Eh?ya men!banyakkkk!(eh ultraman banyak!!!)

Bila makan jagung

abah nak jagun?abah nak?
Bila mintak air minum

Nak air cak (nak air masak)
Ma...nak air yak(ma, nak air sirap)
Ma..nak air ci...(ma, nak air sarsi)
Bila bangun pagi

Abah mana?????(aku akan jawab-abah dah gi sekolah..tadi E-ein tak bangun lagi)
Bila tgk kartun yang agak2 kelakar bg dia atau tgk org ketawa

Hahahahahahaha..kaka!hahahaha kaka!(hahahahaha kelakar!)

Bila abah dia balik(dgr bunyi kereta)

Cocok!cocok!(Nyorok, nyorok)-nyorok dlm selimut
Bila nak tido

Ama!!Nak tangan!(dia suka berbantalkan lengan aku skrg ni)- lengan Cg Fly dia tak nak tau...

Sekian...byk lagi vocab E-ein, aku lak dah lupe sebab byk sgt hehehehe....

5 ulasan:

eB ezrin berkata...

sweet... dh nk dpt adeq la katakan :)

mummy_ayu berkata...

wah..makin bijak da anak dara tecik nie..ye la...nak jadi kakak...
E-ein sama la ngan Abg Ian waktu kecik2 dulu, nak tido emsti minta tangan Mummy, nak tido kat tangan.
tangan Daddy tak nak...
jom join contest Ayu...rasa2 E-ein ada pic ngan payung kan?
http://mummyayu.blogspot.com/2011/05/contest-sikecil-bersama-payung.html

mila.ibunajihah berkata...

budak baya e-ein cakap pelat2 mmg adorable kan..

MamaRaisya a.k.a Lisa berkata...

lbh kurang vocab raiysa la e-ein ni..hemm..umur pn lbh kurang kn.....pandai e-ein layan menukis n lukis..raisya dh teror bab lukis bulat...suka sgt..asal jumpa kertas n pens mesti lukis bulat...huhuhu

karipapsayur berkata...

Ya men! Hahahhaah

Qaiser tak kenal ultraman. Dia panggil "Atun" (kartun)

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.