Khamis, 5 Mei 2011

Patut ke aku teruskan?

question-marks

Actually nak cerita pasal insurans E-ein nih....dah setahun lebih aku ambil dgn agen yang bernama N ni.Nak jadi cerita, awal tahun ni aku upgrade jenis insurans E-ein dari tabung pendidikan ke medical card & extra protection against accidents etc.Mulanya nak wat potongan ANGKASA tapi ada prob so aku tuko ke autodebit pulak atas saranan my agen.Jadi disebabkan insurans tu tak dipotong dah beberapa bulan, aku gi sendiri ke cawangan bank utk byr cash.

Sampai2 sana, aku gi ke kaunter insurans tu.Bermulalah cerita yang tak best....

Org bank: oh , agen akak ni, N rupanye....dulu masa dia keje kat bank ni, sy jaga sekali akaun anak akak ni.

Aku: ha ah, sy memang tau si N ni dah tak keje dgn bank..dia bergerak sendiri skrg....

Org bank: hmm..akak, akak jgn terkejut ye, si N ni dah ramai client dan org cari dia...kesnye dia tak dapat dihubungi...adalah mcm2 org nak claim insurans lah, bla bla bla...

Aku: eh ye ke?akak contact dia ok je, dia memang kat KL, tapi setakat ni kalau akak nak jumpa, nanti dia dtg jumpa akak.

Org bank:ok lah mcm tu, cuma ada beberapa org ni tak dapat contact N...

Aku:dia dah tukar no phone baru...dia kasi tau akak(aku kasi no phone N kat org bank tu)

Org bank: dia ni ada masalah kad kredit sekali kak..akak jgn bgtau dia, sy yang ckp tau..kami memang sama2 keje dulu...

Aku: ok lah..so..awk rasa, ape pendapat awk ttg insurans anak akak ni?

Org Bank: kalau akak rasa ok, akak teruskan je, cuma kalau dia tak dapat dihubungi, akak tak boleh cari dia kat sini dah, akak kene pegi cawangan insurans dia kat Pxxxxxx....

Aku: masalahnya dik, akak baru je mohon satu lagi insurans utk diri akak bulan lepas...

Org bank: kalau dah mohon bulan lepas,akak call Pxxxxxx hotline then akak tny, permohonan akak dah lulus ke?sebab, walaupun akak belum receive policy, once akak dah daftar & dah byr, sebulan dah diapprove dah insurans akak..at least bulan pertama ni dia cover accidents2 kecik2 nih....


Selesai urusan, aku balik lah..petang nya aku cerita kat Cg Fly...Cg Fly kata, jgn nanti kita nak wat claim, tak dapat lak..aku nak sedapkan hati, setakat ni tak pernah lagi tak dapat hubungi si N ni...tapi bila Cg Fly ckp cam tu, aku pun tak sedap hati...perlu ke berhenti terus dan keluarkan semua duit dlm insurans E-ein tu, dan masuk polisi lain dgn org lain?Korang rasa cam ne?Iyelah, niat kita utk perlindungan dan savings anak dan jugak kita....last2 takut jadi lain....camne yeh?

4 ulasan:

Ely Hasrul berkata...

sebenarnye xperlu nk kansel pon. prob agent MIA mmg biasa cuma cat perlu makesure yg policy cat betol & xdek prob on debit (payment) sbb kadang kite byr guna kredit kad pon xpotong rope2nye agent xsubmit itu ini lah. so asal policy lengkap etc dh selamat cuma bila jadik ape2 agent kite la yg mudahkan kite nk claim which xpayah la kite nk amik n isi borang n anto sendiri.. and besenye if agent tu MIA or dh xkeje kompeni insurans akan trf kan acc kite kt agent lain.. tp tgk kompeni la..

if nk kuarkan duit tu n amik insurans lain pon ok gak cuma jgn smpai rugi investment tu and juga kena hati2 sbb insurans nk mature dlm 3 bln.. takut jadik ape2 pulak.. best thing (if nk tuka insurans, amik yg lain dulu baru tutup yg lain) ewahh mcm agent pulak sy nih cat hahhaa

ini opinion sy takde la accurate sgt sbb diff insurance guna diff system kan..

good luck

CatlinaFly berkata...

tq ely..sgt2 informative...org bank tadi (agen bank) cek dah buku policy/perjanjian sy tuh, katanya dah betul dah ni cuma takut agen sy tuh menghilang...kalau betul cam tuh, then tak apa lah ek...janji tak jejas policy kita..

karipapsayur berkata...

Rasanya kalo agen menghilang, kita uruskan sendiri dgn ofis insurance kita tu la kan?

Pxxxx tu prudential ek? hehe

~aSFaLiZa~ berkata...

takut je dgr agent mcm ni

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.