Sabtu, 20 Ogos 2011

Ciri-ciri kakak tu dah ada...


Sekarang ni kat umah mak E-ein ada sorg anak jiran tumpang duk sebulan.Umur budak tu 1 tahun lebih.Tumpang sebab mak dia nak siapkan wat kuih raya utk tempahan.

Ari tu masa nak amik E-ein, budak tu nangis sebab tergolek dari tilam(rendah je, takde katil) masa duk bergurau2 dgn E-ein & Irsyad.Pastu E-ein gi kat budak tu, gosok2 kepala dia, sambil ckp

"Adik jangan tangis ye....dah ..dah..."

siap cium pipi budak tu lagi..(nama budak tu aku tak tau, mak E-ein dah bgtau kot tapi aku lupe...)..memang E-ein panggil dia adik.

Pastu mak E-ein kata,budak baru ni gembeng (manja) sikit tapi agak ganas (budak lelaki biasalah- Irsyad dulu suke buli E-ein gak tapi skrg jadik best fren lak budak berdua ni,kalau sorg takde, sorg lagi mencari2)...bukan ganas ape, jenis suke rampas barang org,biasalah budak kecik.Kata mak E-ein lagi, E-ein biasanye mengalah kalau budak tu rebut barang dari dia.E-ein tak melawan pun.

Hehehe..aku gelakkan aje..sebab E-ein kalau kat rumah, dialah ultraman, siap belasah mama dgn abah dia.Kalau nak apa2 siap ngamuk2 padahal brg tu kejap je dah leh ada depan mata.Agaknye lepas geram kot kat umah pengasuh, dia terpaksa jadi kakak yang berhemah rupanya hihihi....

2 ulasan:

Liza berkata...

Wah, E-ein dah nak dpt adik, kena lah pandai jadi akak...

Emy Omar berkata...

Bagus..nanti pandai dia layan adik dia pulak

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.