Ahad, 15 Januari 2012

Day 40: hari keempat minum EBM..twice a day now



Masa hari ketiga, aku cuba bg tghari tapi Aisy nangis2 tak mo minum dari botol pulak..sudahnye aku mengalah dan bg direct BF jugak...tapi petangnye dia ok pulak minum dalam botol.

So tadi, aku try lagi bg time tghari...alhamdulillah nak pulak dia minum...walaupun cuma 1.5 auns shj, dah cukup buat aku lega..lega utk tinggalkan Aisy dgn pengasuh bila aku start keje semula nanti...dan petangnye dia minum 2 auns lagi dari botol...tapi ngelat gak budak ni..setgh jam pastu nak ngempeng! hihihi....so far mmg aku bagi BF on demand lah..alang2 kita tgh cuti lagi....apa yang aku pernah baca, jgn miss bagi botol kat baby kalau nak train minum EBM dlm botol..sebab once kita skip, baby akan mula reject botol langsung dan amik masa semula nak introduce minum guna botol kat dia...

dan ini pulak stok EBM aku as per today @14Jan 2011....some kena transfer ke rumah Kluang sebab peti sejuk umah MIL dah penuh..mujur ade 2 fridge so kalau satu dah penuh ade tempat leh isi lagi, cuma fridge lagi satu tu tak berapa sejuk kat tem[at sejuk beku tu dan takleh simpan EBM...

* jgn ikut mcm aku, simpan EBM kat bhgn pintu...mcm aku ckp tadi..dah tak muat, etrpaksa guna ruang yang ada...sebab kalau kat pintu tu takut tak berapa sejuk..nanti EBM leh rosak kalau lah "ter"cair.....

4 ulasan:

*∽ IZAN ∽* berkata...

dah start ekk kasi EBM.. kiter pun tengah gigih pump... freezer atas tu mmg dah penuh... tak muat nak taruk dahh uhuhuhu

amal berkata...

wah kagum! rezeki baby kan :) keep on pumping!

p/s: sis, saya ada jual btol TT. Harga murah insyaallah. Kalo berminat singgahla ke blog saya eh. Tq :D

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam cat.Apa kabar?lama k.atie xsinggah kat sini.TAHNIAH atas kelahiran Aisy..comellll sgt :D

adianiez AIDA berkata...

wah bagus nyer. aida pun simpan hasrat nak beri EBM kat bakal anak ke3 nanti. kakak2 nyer tak dpt aida EBM kan atas faktor2 yg tak sengaja...

nota kaki : klik sini & jom join simple giveaway – hadiah voucher KFC yg best

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.