Isnin, 3 September 2012

Travelog ke USA : 10.08.2012 Kuala Lumpur -Amsterdam


Nama kursus yang aku pegi nih, Dairy Production and Milk Value Chain....berkaitan dgn tenusu dan pemakanan berasaskan tenusu....lokasinye, di Michigan State University, Lansing, Michigan di US nun...kursus sebenarnye pada 12 - 17 Aug tetapi perjalanan kena awal sebab perjalanannye lama dan jauh...so..kami bertolak pada 10 Aug 2012....

Perjalanan dari Kuala Lumpur ke Amsterdam mengambil masa 12 jam...hadoi...kematu montot....dan sepanjang 12 jam tu sempatlah aku 3x mengepam ..pump and dump..haih....asalnye seat aku di tgh2, diapit oleh dua org jejaki Malaysia jugak..jejaki first, aku mintak duk tepi dia tak kasi pastu acuh tak acuh wpun aku ckp, aku selalu ke toilet(aku tak ckp lah aku nak mengepam)..jejaka yang kedua, alhamdulillah, dia kasi aku tukar seat dgn dia...senang lah aku nak melaksanakan project pump mengepam ni.... at first aku pump di seat sbb mlm tu lampu ditutup..org semua tido..tapi bila dah terang, terpaksa lah melaksanakan projek di toilet atau nama manisnye lavatory huhuhu...pengalaman sungguh...err...aku tak puasa sepanjang perjalanan pergi balik ni..musafir...

Suhu di udara ..brrr...bwh takat beku

Sarapan pagi..telur hancur + bun + coffee & juice  + fruits + yogurt.Sblm tu makan mlm 6 jam sblmnye, nasi lauk ape tah aku lupe...gmbr pun tak amik...yang bestnye naik KLM ni...di belakang sekali dkt dgn pantry, diorg akan letak tray yang ada isi, biskut, coklat & gula2 mentos beserta beberapa kotak jus dan air mineral..aku sealu gak ke belakang grab some biscuits and coklat masuk poket..lapar weh bila kita bf nih...

Merentasi lautan Baltic

Sikit lagi nak sampai


Dah sampai...masa ni jam 10.35 pagi di Malaysia tapi di Amsterdam kul 6 pagi...

Tukar duit Euro utk shopping hehehehehe( itu jelah keje kitorg bila transit 5-6 jam).Transit boleh kata tak lah lama sgt so, tak berkesempatan keluar dari airport pun...next time(kalau ade next time), better cari yang transit lama sikit kalau nak jalan2 kat luar...tapi aku tak terfikir nak buat gitu sebab yang aku fikir..nak sampai cepat dan balik cepat!

Muke baru bgn tido

Seriyes muke mamai

Ok..freshen up already..muka senonoh sikit...

souvenir....souvenir..ni kalau ade duit 1000euro..pun leh habis kat sini je

Cheese...

Mesti ade tulip...Holland kan negara tulip

Cheese lagik

Ok..time for boarding..lepas imigragtion/custom check, ramai duduk berlunjur /bersila kat atas lantai...sbb kerusi tak cukup


with Clara, officer from DVS Sarawak

Terbang lagi yok...


Bersambung...

Tiada ulasan:

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.