Selasa, 6 November 2012

Outstation Langkawi {29-31/10/2012}..very exhausting!

Outstation ke Langkawi yang bab seronok ialah bab nyopping hihi tapi yang tak seronok sebab kena pegi naik kereta!Naik feri yang melambung2 huhuhu....FYI, dlm 5 tahun servis, ni dah kali ke4 aku kena outstation ke Langkawi....

Ku pegi outstation ni sebab ada meeting....SYMP kan (saya yang menurut perintah)..adoi terikat je bila keje ada bos ginilah hehehe...

Tapi ada dua perkara yang best gak lah bila gi Langkawi.Pertama, kurang stressmsa di sana sebab byk masa spend utk meeting waktu siang dan leisure rehat2 time malam, boleh increase kan milk production guwe hik hik...lately aku mmg menghadapi lots of stress start 1 Oktober lalu bilamana aku berpindah department dan mcm belajar benda baru semula...kdg2 kat bilik opis, baru nak tarik nafas lepas selesai satu keje, dtg lagi menimbun keje baru huaarrgghh...wpun masih di tempat keje lama, cuma tukar bahagian je...tapi ada juga keje2 lama yang masih aku pegang tu yang rasa mcm pening 2 lalat sket... yang kedua, i saw the other side of Langkawi, biasa nmpk shopping je, tapi bila gi Geopark Programme/lawatan ke sungai Kilim dan eagle feeding,rasa ada kelainan nya...tapi kamera tak bwk so takleh nak shoot gmbr helang...

Anyway, bila sampai ke hotel(Myhotel) kat pekan Kuah, terus aku cek mini bar yang ada dlm bilik.Tak sejuk sebab minibar tu kena kita cucuk kad kunci baru dia on.Terus masa dinner, aku mintak permission nak simpan ebm dlm fridge hotel...alhamdulillah diorg bagi...dan berdasarkan tips2 yang aku baca dlm KIM(kumpulan ibu menyusukan) , camni lah gaya aku simpan ebm dlm kitchen hotel...

pemandangan dari balkoni bilik aku,menghala ke pantai langkawi...

cara aku simpan ebm.Ebm letak dlm botol then letak dlm plastik yang dilabel "Mom's Milk,Do not remove" dan nombor bilik.Plastik ni kemudian disimpan di peti sejuk di kitchen hotel...

bot2 di sungai kilim(sebahagian dari geopark langkawi)

sunlight/sunrays menyinari pokok2 bakau

langit biru, captured guna hp je huhu

pemandangan biasa di tepi2 sungai

sempat jumpa member KIM yang mmg bermastautin di Langkawi, Aishah

EBM yang selamat di bawa balik..demimu adik Aisy..alhamdulillah...



1 ulasan:

wisata bakti alam berkata...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

REMINDER

This blog is a personal blog and solely based from my personal life & expression. If you do not like what you see @ read, you are free to leave this blog.